Toturial : Letak Lagu Versi Om.

Disember 06, 2015

Assalammualaikum.

Aku dulu ada letak lagu dekat belog, versi macam sekarang yang aku guna. Tapi disebabkan aku edit belog, aku terlupa nak letak. Sekarang ni, aku dah letak. Korang boleh tengok disudut kiri belog. Nampak? Tak nampak kata P.Ramlee, tak lama lah tu. Hihihihihi. Gurau je.

Jadi, aku berbesar hati nak kongsi dengan korang cara aku letak lagu dibelog. Okay, caranya mudah semudah gosok gigi. Ikut cara di bawah:

1) Layout > Add a Gadget > Html/JavaScript

2) Copy code dibawah :

<div style="position: fixed; top: 10px; left: 5px;">
<iframe width="15" height="10" src="https://www.youtube.com/embed/Age-siiiwer?rel=0&amp;autoplay=1&amp"></iframe><font color=#000000>PAUSE HERE</font> 
</div>

3) Paste dalam Html/Javascript tadi tu....

4) Warna merah tu, korang tukar URL lagu yang korang nak. Korang cari dekat youtube. Warna biru tu, korang tukar kepada ayat korang sendiri.

5) Then save.








You Might Also Like

0 ulasan

Sila tinggalkan comment korang disini!